با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ معوقات اضافه تدریس معلمان البرزی تا اول مهر پرداخت می‌شود
زیارت عاشورا

خسرو ساکی

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان البرز از پرداخت معوقات اضافه تدریس معلمان البرزی تا مهرماه سال جاری خبر داد.
به نقل از مهر:مراسم تجلیل از خبرنگاران استان البرز به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز عصر دوشنبه در سالن فرهنگی رفاهی قلم کرج برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خسرو ساکی مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان البرز، مدیر و پرسنل اطلاع رسانی اداره آموزش و پرورش، روسای آموزش و پرورش مناطق چهارگانه البرز، مدیر آموزش پرورش استثنایی استان و معاون پرورشی آموزش و پرورش استان با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، ساکی به عنوان سخنران مراسم ضمن تبریک دهه کرامت، و تکریم و تجلیل از خبرنگاران به پرسش های تعدادی از خبرنگاران پاسخ داد.

ساکی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه چه تدبیری برای مشکل مازاد بودن معلم ها که بالاجبار مجبور به تدریس در مقاطع دیگر هستند اتخاذ شده است، گفت: اداره آموزش و پرورش استان البرز ۲۵ هزار نیروی شاغل و رسمی دارد، و با توجه به تعداد ۴۰۵ هزار دانش آموز لازم التعلیم که با بزرگسالان و از راه دور ۴۲۰ هزار نفر هستند نسبت معلمان به دانش آموزان را ۱ بر ۱۴ برآورد کرد.

برنامه ریزی آموزش و پرورش بر اساس نیازها انجام نگرفته است

ساکی در ادامه این بحث گفت: در مجموع آموزش و پرورش در برخی از رشته ها و جنسیت کمبود نیرو و در بعضی رشته ها مازاد نیرو دارد کمبودها در مقطع ابتدایی و مازاد در مقطع متوسطه است.

ساکی گفت: ۲۵ هزار معلم در رشته های مختلف در سطح استان به صورت غیرمتمرکز وجود دارد که ۴۰۰ نفر از آنها نیروهای مازاد هستند.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان البرز گفت: در گذشته برنامه ریزی آموزش و پرورش بر اساس نیازها انجام نگرفته است و در برهه های مختلف برخی استخدام انجام شده که ما را با کمبود یا مازاد نیرو مواجه کرده است.

ساکی همچنین تغییر سیستم آموزشی از ۵-۳-۴ به سیستم ۳-۳-۳ را یکی دیگر از دلایل کمبود و مازاد نیرو دانست و گفت: برای جبران آموزگاران ابتدایی از دبیران متوسطه خواستیم تا در آموزش ابتدایی ما را یاری دهند.

دولت برای رتبه بندی معلمان ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است

ساکی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار حاضر در مراسم در خصوص تاخیر در پرداخت مطالبات معلمان و اینکه چه زمان این مطالبات پرداخت می شود، گفت: متاسفانه تاخیر در پرداخت مطالبات معلمان از دیر باز وجود داشته، ولی با گشایش اعتبار اختصاصی که در دولت ایجاد شده انتظار می رود به زودی معوقات معلمان پرداخت شود ولی زمان آن را نامعلوم است ولی معوقات اضافه تدریس معلمان تا اول مهر پرداخت می شود.

ساکی در خصوص ویژگی ها و تدابیر طرح رتبه بندی معلمان گفت: طبق یکی از مفاد سند تحول بنیادین مکلف به اجرای رتبه بندی هستیم و این طرح علاوه بر بهبود نظام پرداخت باعث پویایی و شایستگی حرفه ای معلمان می شود.

ساکی گفت: دولت علاوه بر بودجه سال ۹۴ آموزش و پرورش مبلغ یک هزار ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی تصویب و ابلاغ کرده است. وی این طرح را ادامه طرح طبقه بندی کارشناس پایه، خبره و ارشد (عالی) عنوان کرد.

وی در پایان افزود: مبنای کار برای تعیین سطح کارشناسان بر اساس اقداماتی مانند عملکرد کلاس، طرح درس ارزشیابی مستمر، بازدیدعلمی و دیگر فعالیتهای این چنینی پایه ریزی می شود.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:, | 7:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |